El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Eristoff

#749 La moderació sempre en castellá, no vull que descubran que practico català en la meva intimitat.

4 1 respuesta
M

#750 A Vodafone, en una tenda prou céntrica, pero tot i això, dissabte i amb pluja la gent es queda a casa.

2 respuestas
SuGaRaY

#740 Musha rason.

La pluja que ha estat fotent tot el mati ha sigut epica. No ha entrat ni deu a la meva tenda xD

geco

"La moderació sempre en castellà, no vull que descobrisquen que practique català en la meva intimitat.

#741 em pareix correcta la moderació de #730, a #732 comentava el tema perquè es un altra manera de practicar lèxic, de situacions.Jo no parle de política ni ho faré a este fil.

#737 has jugat al "Destruction derby", eixe dels cotxes, doncs això es la fira, gairebé un munt de nusos de ferro, la resta es material urbà :/

2 respuestas
brakeR

#754 descobreixen, practique ???!!

descobreixin i practico, puta siusplau !!

1 3 respuestas
geco

#755 al teu poble xD jo tire de les normes de AVL que estan d'acords amb l'institut d'estudis catalans :)

practico em sembla un barbarisme, però per a vosaltres es correcta :)

2 respuestas
Psicotropica

#755 També es pot dir com ho ha dit ell, lo de descobreixen no ho tinc del tot clar, crec que es Descobrisquen

2 respuestas
brakeR

#756 M'estas dient que "jo tire de les normes" es 100% correcte ?

1 respuesta
geco

#757 si tens raó , he soltat una "apitxatga"

#758 no, sols que hi ha més normatives que estan als dialectes del català i jo visc al país valencià, per això ho he posat, errada inclosa

1 respuesta
SuGaRaY

#755 Es barceloni si no recordo malament i vosaltres #756 #757 sou valencians, si tampoc recordo malament xD. Aixi que es logic que hi hagin diferencies de lexic D;

2 1 respuesta
Kartalon

#751 Tens tota la razó noi

1 respuesta
Psicotropica

#760 sí, hi ha prou diferències, per la meva zona n'hi hauràn bastantes més que per on viu #759 (estic quasi a Murcia xD)

geco

#761 es diu raó.

1 1 respuesta
brakeR

Aleshores no esta acceptat escriure aixi a catalunya, en coses oficials (examens, cartes juridiques...)?
Es pura ignorància

1 respuesta
Maikel92

#754 Em sona super estrany lo de descobrisquen, aquí a Barna es descobreixin jajaja

Lo de practique si que s'ho he escoltat a algun lleidetà

Kartalon

#763 Moltes gràcies :)

S

M pon n bocadill de ques?

1 respuesta
SuGaRaY

A veure, a Barcelona seria incorrecte en temes oficials com exàmens, ponències, etc. Pero a Valencia s'estudia valencià, per tant aquest tipus de paraules/expresions estan completament acceptades.

#767 I una millana. Una altra cosa sempre al nostre cor ;D

#770 Això tenia entés jo tambè.

1 respuesta
geco

#763 per això esta el fil i nosaltres :)

#764 No, crec que vosaltres teniu que emprar la vostra normativa i nosaltres es recomable emprar la nostra, les diferencies son poques,però significants, s'ha de convalidar quan va a opositar fora del país valencià, entenc que serà el mateix per a vosaltres.

Quantes vegades he dit a Gràcia que volia un suc de bresquilla i em miraven amb cara de "que dimonis dius".

1 respuesta
Psicotropica

#768 el que jo tinc entés en la CV (al menys als exàmens oficials) es que no et posen pegues de la varietat en la que escrigues, mentre que siga correcte i no mescles l'oriental amb l'occidental i demés

1 respuesta
chemical

Em sembla un post ximplet

1 respuesta
lxn_

#769 I qué dimonis deies? XDDDDDD

1 respuesta
brakeR

que collons es bresquilla ? xdddddd

geco

#772 em va costar deu i ajuda utilitzar les paraules correctes, es una detall tant sols la meua forma d'anomenar el préssec, així un fum de paraules, com agranar,etc,etc

"ie agrana el pati hòstia!" i el xicon em mirava amb ulls de plat, com qui es desorienta xD

1 respuesta
Psicotropica

#774 ací les bresquilles son aquestes que son més xafades, i al préssec l'anomenem melocotó xD

1 respuesta
geco

#771 als babaus ximpleries, de tota la vida.

#775 i vius al costat com aquell que diu xD bresquilles xafades? això que es ?

a Mallorca em va passar igual amb el mel-i-coto que deia un avi :S eixe era més fàcil

1 2 respuestas
SuGaRaY

#776 Son aquells pressecs que estan tan ultra-mega-hiper-super-duper bons que son com xafadets i son bastant deformes xD. Pero son la repolla, jo sempre que estan baratets compro xD

Psicotropica

#776 son açó, hi ha gent que li diu "melocotó xafat" ací les diem breaquilles, i m'acave d'enterar ara que s'anomena paraguaya xD

2 1 respuesta
geco

#778 jejejejeje ho he vist i he pensat ... fotre un paraguaio xD

raganock

#752 Carrers humits, caixes seques.

Una dita de Vic, terra de botiguers i comerciants.

1 3 respuestas