#335 de gairebé, tothom no te voy a hablar porque es más que obvio.
AMB viene de AB que es un arcaicismo.
Pages es camperol en Valenciano, a mi nunca me han enseñado que se diga pages, no se donde coño habras estudiado tu.
Ni en las pruebas del superior existe lo que tu dices, se acepta pages, cierto, porque hay zonas Valenciano parlantes que lo usan.
sortir como bien sabras aqui ( no en todos los sitios ) se dice eixir pero SORTIR también esta aceptada porque tiene otro significado , que seguro no sabes.
SORTIR es salir bruscamente, EIXIR es salir.
dato6. En valencià es diu ?eixir? i en català ?sortir?.
No és cert. A Eivissa, per exemple, diuen ?eixir?, i també en algunes zones del nord del pirineu. La raó és que els dos verbs (sortir i eixir) eren en un primer moment verbs diferents: eixir era ?abandonar un lloc? i ?sortir?, eixir de colp, precipitadament. A Barcelona la forma sortir va començar a substituir el verb eixir per la seua major expressivitat, i eixa novetat va començar a estendre?s, fins que només les zones extremes del domini lingüístic, o més allunyades de la influència de Barcelona (País Valencià, Eivissa i el Pirineu) han conservat el verb eixir.
Los Valencianos no lo usamos porque hemos ido barbarizando nuestra lengua durante años, por temas politicos y poca escuela, cosa normal porque pasta poca, solo estudiaban los ricos y en CASTELLANO.
Tanto servei como servici lo puedes ver en textos antiguos, pero con usos diferentes que a veces se no eran correcto por lo que te menciono arriba, más en la edad media.
Vamos no es que sepa más que nadie, simplemente se y te lo digo, puede que venga alguien y me corrija, lo que hare en ese momento es agradecerselo.
Ya poniendo naZionalista siendo tu un pedazo de fascista por la gente con la que te codeas, gran argumento.
Los que defendeis eso si no todos, casi todos sois de Valencia capital o de algun pueblo de los alrededores todos castellanoparlantes, aplastante tu logica.
NOTA: si me vas a mencionar palabras con las que no estas deacuerdo como mínimo ESCRIBELAS BIEN.
#339 gran verdad.
Textos de Jaume Roig,Ausiàs March,Misteri D'Elx-La Festa,Joanot Martorell
JAUME ROIG ? SPILL ? PREFACI, QUARTA PART
?car molta gent
veent penar,
altri passar
mal e turment,
en pren scarment
e se?n castiga;
qui no s?hi TRIGA,
seny vol haver.?
AUSIÀS MARCH ? POEMA CVIII
DONCHS, ¿quant és foll lo qui vol l'inposible
e té's per cert qu·és molt leus de atényer,
ne sab que may l'apetit pot estrényer,
si DONCHS no·l met en lo cert e posible!
MISTERI D?ELX ? LA FESTA
NOSALTRES tots crehem
qu·és la Mare del Fill de Déu.
Batejau-nos tots en breu,
qu·en tal fe viure volem.
SOR ISABEL DE VILLENA ? VITA CHRISTI ? CAPÍTOL XCV
?E la dita senyora Anna presentà al seu amat nét una camisa que li havia feta per goig de la venguda, ab freset d?or en les mànegues e en los muscles, la qual lo Senyor vestia ab molt plaer per amor de la santa ÀVIA sua?
JOANOT MARTORELL - TIRANT LO BLANC- CAPÍTOL 294
?¡Oh molt cruel cavaller, entre molts nobles valerós! ¿Qui ha regirats així los teus pensaments? ¿On són ara los precs los quals moltes vegades a mi, per restauració de la vida vostra, planyent e sospirant oferíeu, que la vostra vida e mort estava en les mies mans? ¿On són ara los piadosos ulls ab los quals tota volta mostraven ésser vists amb llàgremes? ¿On és l?amor que envers mi mostràveu passant delitoses paraules, e los greus treballs e congoixes que jo he presos per meus propis, en delit e servei de vostra mercè? ¡Partir-se de tan virtuosa senyora, la més alta en dignitats e virtuts que en tot lo món sia, sens dir-li ADÉU SIAU!?
De historia estoy seguro que sabes bien poco.
Sois esto
nuestra ETA con bajo presupuesto.