#1717 això dona per un fil, sempre que algú diu estes coses recomane un llibre d'un sociòleg Valencià que es diu Vicent Flor, que es diu "Noves glòries a Espanya. Anticatalanisme i identitat valenciana
http://www.editorialafers.cat/web/ca/botiga.html?page=shop.product_details&category_id=22&flypage=flypage.tpl&product_id=322
Queda ben pales el perquè de tot el que passa hui en dia,llibre amb el que estic 100% d'acord, un gran anal·lisi.
#1716 la veritat es que tota la meua vida he estudiat en Valencià, al meu poble sols parla castellà el Rus que esta al bar i poc quan pren conyac, a banda d'algun representant que quan el sent el primer que penses ... mira, no es del poble.
Al pujar a Gandia vaig fer el mateix i crec que mai he parlat en Castellà amb ningú obligat, això si, el miren en cara rara quan dius paraules que no el sonen.
Hui en dia esta a anys llum a nivell social l'ús normatiu, ja no el cataloguen només per escriure bé, es més, ho fan amb total correcció, inclòs empren mots que tu no els poses perquè no els grinyolen les dents.
Ara, com a requisit tens raó, no te pes, però per això estem els que la gastem tots els dies