#2386 Entenc, en Valencià (Blaverià, ni en Aragonés, ni en Balear ni en Català) tenim un segon significat per a la paraula ''país'', per lo tant és lliteral, com en Castellà, aixina que en aquest cas seria erròneu dir-ho aixina (per molt històric i xorrades vàries que siga) ja que la Comunitat Valenciana (Blàvia) no és un país en sí.
Per cert, ets d'Euskadi?, no sé si vos agrada que ho criden aixina, corrig-me si això, jo sempre ho cride Euskadi, encara que abans vaig utilitzar ''País Basc'' per a l'eixemple, però preferixc cridar-ho en l'idioma de la zona, per respecte, tant a la llengua, com a la cultura i al poble, m'agrada respectar molt això, la veritat.
I m'encantaria deprendre l'Euskera.
#2387 Si i no, ''País Valencià'' apareix en l'estatut d'autonomia (encara que mai es va oficialitzar) a partir dels anys 70 com a modernisació de ''Regne de València'', però a partir dels anys 90 va començar el moviment catalanista en el que s'incloïa aquesta nomenclatura dins dels ficticis ''Països Catalans'' junt a atres territoris, açò va començar a generar un rebuig dins del poble Valencià degut a que una nomenclatura històrica va passar a referir-se a una atra cosa totalment diferent (un territori fòra d'Espanya pero dins d'un atre fictici país) i això al poble, en la seua majoria, no va agradar res, ja que ni nos varen preguntar ni tan sols, amén de que al no ser alguna cosa oficial la seua utilització és pràcticament nula, sol utilitzar-se en mijos d'orige Català principalment.
Per a que et faces una idea de lo que significa l'evolució d'un símbol, en aquest cas d'una paraula, et posaré com a eixemple alguna cosa molt històrica, pero ho utilitce només per a que m'entengues, no va amb segones ni xorradas de l'estil, per eixemple, la esvàstica era un símbol molt antic, a on el seu significat era la pau i l'amor (entre uns atres, pero era una cosa bona), aquest símbol al utilitzar-se en atres propòsits va derivar el seu significat i va passar a ser alguna cosa negativa, alguna cosa que produïa terror i intolerància, per lo tant, si veus a algú amb un tatuage d'una esvàstica mai penses que és pel seu significat antic, si no que és un nazi.
Lo mateixa succeïx en alguns llocs de Catalunya (recalque lo de ''alguns'') en els que utilitzar una bandera d'Espanya és sinònim de nazi nacionalista anti-catalanista, quan hi ha molts catalans que es senten espanyols, però igualment, en molts llocs està mal vist i portar una bandera d'Espanya per ahí es considera una provocació de mal gust, (tinc família catalana, sé de lo que parle perque ho he vist, pero repetixc, no és en tots els llocs).
Per lo tant, una cosa pot evolucionar del seu significat inicial, i no sempre per a bé, en aquest cas, amb ''País Valencià'', passa lo mateix, un significat històric ha passat a significar alguna cosa dolenta, un insult de mal gust, que si ho vas pregonant per ací no series al primer que veig que li escopinyen en oix (que ho he vist).
Hi ha de tot, pero dic jo que per respecte al poble, cridar-ho de la forma oficial i com ells se senten, no?, quin menys, jo no tinc res en contra de Catalunya, com dic tinc família d'allí i demés, només dic que lo de cadascun és lo de cadascun, i respectar-ho és el preàmbul mínim que se li demana al de fòra. No creus?